Rabu, 16 Mei 2012

Kes Tanah Wakaf Khas Madrasah Salihiah Belum Lagi Selesai ?!!..


Madrasah Salihiah, Alor Setar. - Menteri Besar Kedah tetap dengan niatnya menyerahkan HAK MUTLAK ISLAM kepada Pemaju Projek Aman Central yang dimiliki oleh Sonny Ho, Pengiat/Aktivis Kristian yang juga merupakan "Founder" kepada DAP dari Pulau Pinang. 

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak perobohan madrasah itu akan terus dilakukan kerana warisnya hanya memfailkan injunksi yang mempertikai penjualan tanah wakaf tersebut.

"Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) sebagai pemegang amanah wakaf telah menerima pampasan lebih RM1.4 juta. Kita akan teruskan rancangan merobohkan madrasah ini walaupun warisnya memfailkan semula injunksi.

Peguam Jesvinder Jit Singh (non muslim) memfailkan semula injunksi bagi pihak plaintif iaitu Jamludin Murad, 58, Fadzil Ishak, 61, Fidel Firaidi Mustafa, 49, dan Fidel Firaidid Mustafa, 49, di Mahkamah Tinggi Ahad lepas sebagai usaha menghalang madrasah itu dirobohkan kerajaan negeri.

UMAT ISLAM TERUTAMANYA AHLI PAS SEPATUTNYA MERASA MALU KEPADA PEGUAM NON MUSLIM YANG MEMPERTAHANKAN HAK MUTLAK UMAT ISLAM DARI REJIM ZIONIS PAS.

klik disini untuk maklumat lanjut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan